Werkwijze

 

Wat maakt ons kantoor zo bijzonder?

De mensen waarvoor wij werken zijn over het algemeen erg kwetsbaar. Zij zijn het beste geholpen bij een persoonlijke benadering. Dat dit door onze cliënten wordt gewaardeerd blijkt wel uit het enorme succes van ons kantoor en het feit dat we bij diverse zorginstellingen en verpleeghuizen het preferente bewindvoerderskantoor zijn.


Jarenlange ervaring

Ons kantoor bestaat al ruim 10 jaar en is opgericht door Jacqueline Goedhart. In 2011 heeft zij de naam van het kantoor veranderd in Goedhart Bewind. Onze naam is niet alleen haar eigen achternaam, maar zegt exact waar we voor staan: “goed bewind met een hart voor mensen”. Ons logo past daar perfect bij. Het symboliseert de helpende hand en de prettige samenwerking gedurende het bewind.


Onze diensten:

Omdat we naast bewindvoering ook mentorschap en curatele aanbieden, heeft u de mogelijkheid om de maatregel te kiezen die het beste bij uw situatie past. Nu en in de toekomst! En door onze ervaring met mentorschap en curatele weten we bovendien hoe we om moeten gaan met mensen met specifieke situaties zoals beperkingen in het autistisch spectrum, Korsakov, verstandelijke beperkingen, dementie, lichamelijke beperkingen of verslavingsproblematiek.


Onze Kernwaarden

In onze werkwijze staan persoonlijk, duidelijkheid, integriteit en bereikbaarheid als kernwaarden centraal. En dat zeggen we niet alleen, maar brengen het ook in de praktijk! Zeggen wat we doen en doen wat we zeggen is ons motto!

Wij kennen al onze cliënten persoonlijk en zij kennen ons. Duidelijkheid en structuur is voor hen heel belangrijk. Wat kan je nou precies van elkaar verwachten maar ook wat niet? Vaak hebben onze cliënten één of meerdere ervaringen opgedaan waarin misbruik is gemaakt van hun kwetsbaarheid. Integriteit en bereikbaarheid zijn voor ons vanzelfsprekend, maar extreem belangrijk voor onze cliënten.


 
 

Nauwe samenwerking met andere bewindvoerderskantoren:

Door samen te werken met andere kantoren zijn we in staat om de professionaliteit, continuïteit en stabiliteit te garanderen die zo essentieel is voor onze cliënten.


Breed netwerk

De afgelopen jaren hebben we een enorm netwerk opgebouwd van o.a. diverse rechtbanken, notaris- en advocatenkantoren, nutsbedrijven, sociale diensten, deurwaarders, woningbouwverenigingen, banken, verzekeringsmaatschappijen, verzorgingstehuizen en diverse sociale en psychische hulpverleners. Hierdoor kunnen we snel anticiperen op situaties en gebruik maken van specifieke expertise indien dat nodig is.


Lidmaatschap branchevereniging:

De branchevereniging voor bewindvoerders (BPBI) is een kwaliteitskeurmerk voor bewindvoerders. Zie het als de BOVAG voor bewindvoerders. Zo moeten wij als lid voldoen aan extra strenge richtlijnen. Jaarlijks wordt ons kantoor daarop gecontroleerd. En mocht u een klacht hebben waar we samen niet uit komen, dan kunt u uw klacht bij de BPBI neerleggen.


Tevredenheidsgarantie:

Om alle bovengenoemde redenen, durven we als enige bewindvoerderskantoor tevredenheidsgarantie te geven. Bent u niet tevreden, dan helpen we u bij het overstappen naar een andere bewindvoerder die u zelf kiest. Klik hier voor meer informatie.